O potřebě individuální cesty za Poznáním
Proto pravý učitel nikdy nenutí žáka k uniformnímu následování svého způsobu a také jej nikdy v žádném případě nevede k uctívání své vlastní osoby, pouze obrací soustředěnou a hlavně pročištěnou mysl žáka k pravdě - Bohu jako k nejvyššímu a jedinému guruovi - Mistru všech učitelů, jehož on sám je pouze nástrojem. Základní podmínkou je zdůraznění pevného etického základu, spočívajícího v neustálém pročišťování charakteru.
Učitel jako nástroj boží činnosti vidí do žáka jako do sebe sama, neboť se poznal v prazákladu všech a všeho, a z této úrovně s žákem jedná jako rovný s rovným. Ve skutečnosti jej nevidí jako žáka, ale jako sebe sama, jako přítomnost boží v této žákově podobě. V boží hře (lílá), kde z všudypřítomné a všeobsahující prázdnoty se vynoří jeden pól žádající poznání, jímž je žák. Je-li žádáno opravdově, ihned se musí zákonitě vynořit i druhý pól naplňující (učitel), aby se tak kruh otázek a odpovědí opět uzavřel do jednoty, do prázdna. Je-li otázka vlažná, málo opravdová, kruh je větší, uzavírá se pomalu, přes dlouhé bloudění v karmických závislostech a složitostech, přes mnoho učitelů na nižších úrovních, učitelů často spíše zavádějících z pravé, přímé stezky. Ale opravdová touha má vždy správnou odezvu.
Rámakrišna říkal, že je-li žák připraven na cestu k poznáni a nemá-li nikoho, kdo by ho poučil, pak sám Bůh musí sestoupit z nebe, aby ho zasvětil. V tomto rčení je velká pravda, dokonce tak velká, že i sám Rámakrišna ji sotva dohlédl, a sice ta, že i když žák "někoho má", i tehdy sám Bůh sestupuje z nebe, lépe vyjádřeno sám všudypřítomný Bůh se žáku ozřejmuje ve své neustálé, všudypřítomné tvorbě a tím rozpouští žákovu nevědomost. Konkrétní poučení může přijít přes kteroukoli vlnu v oceánu bytí. Každý a všechno může být ve chvíli žákovy opravdovosti nástrojem božího poučení. Vždy se najde správný učitel či kniha, případně i náhodně zaslechnutá či přečtená věta, jež se zvýrazní v mysli hledajícího, a osvětlí mu tak okamžitý problém.
Každý hledající má své zvláštní otázky, problémy, závislosti. Proto je tedy potřeba individuální cesty k pravdě, ke svému prazákladu. Všichni opravdoví učitelé učili své žáky takovému způsobu cesty poznávání pravdy.
Zdroj: Míla Tomášová - Za čas a prostor
Komentáře
ano, díky hornictví město Havířov vlastně vzniklo, ale díky tomu, že téměř všechny šachty jsou díky útlumu uzavřeny, má také toto město jednu z největších nezaměstnaností v republice. Naštěstí už není vidět tolik alkoholiků z řad horníků, kteří na jakékoli slavnosti(zvláště pak na Hornických dnech) neváhali zpít se do němoty, poblít kdejakou část veřejného prostranství, a chlubit se tím, že "oni na to mají"! Také si vzpomínám na to, jak některé obchody nebo přímo trhy byly jen a výhradně pro rodiny těchto havířů, a známá, bývalá žena horníka, se mi vždycky chlubila, jaké luxusní kousky zboží, jídla, spotřební elektrotechniky, či kosmetiky koupila za levný peníz právě na těchto trzích, určených výhradně pro havíře, a jejich rodiny. Takže jak vidíte, i za socialismu byli privilegovaní, a o dnešku už vůbec nemluvím, doba je hnusná, jen se zdražuje, hlavně ty - bývalým prezidentem tolik kritizované- králíkárny(byty) které jsou již více než 10x dražší než za socialismu. Nemluvím o službách, vodném (za socialismu kubík vody za 0,60.-Kč, dnes za 40-60.-Kč!!!Jasně, vím, že údržba ainvestice do tolik zanedbávaného systému stojí teď milionkrát více, než kdyby se k opravám přistupovalo postupně a pravidelně v průběhu let. Ale zdražovat se bude stále, a tato spirála zdražování nemá nikde konce! Kdo stanoví hranice!!!????Takže socialismus a tzv. kapitalismus - prašť jako uhoď, jedno horší než druhé, a milí havíři jsou dnes buď v zaslouženém důchodu(a ubírají státní kase na rentách, výplatách důchodů a deputátech, které bohužel nebyly zrušeny), a nebo na úřadech práce, protože jsou jinak pracovně naprosto nepoužitelní!! Zato v hospodách je jich plno, mají přece rentu, takže hulit a chlastat můžou (a taky si občas přidělávat nemanželské děti, že ano?bastardy)Oni na to přece pořád mají! Hezký den!
- Odpovědět
Pošli odkaz